
A partir del tema “Construcció d’una història que tingui per objectiu aconseguir aprenentatge significatiu amb l’ajuda de les TIC i que reuneixi les condicions per a ser inclosa en la base KITE”, hem tingut la possibilitat de compartir la nostra història amb
els companys de l’aula, a través del debat de casos.
M'he adonat que els models d’històries o casos poden ser una excel•lent manera d’aprendre a partir de l’experiència dels altres.
Es tracta d’un treball molt interessant que ha permès que participem tots els companys de l’aula de la pròpia experiència i a l’inrevés, produint-se una interrelació activa, constructiva, col•laborativa, intencional, conversacional, contextualitzada i reflexiva.
Des del punt de vista psicopedagògic es tracta d’un aprenentatge significatiu que parteix dels interessos dels alumnes i que necessita de la seva acció i participació. Hem hagut d’establir relacions entre els nous continguts i els elements ja disponibles en l' estructura cognitiva.
A partir de l’experiència dels altres, he integrat aprenentatge significatiu, he construït coneixement. Aquest ha estat possible gràcies a les relacions que s’han establert entre els companys de l’aula, les històries que hem explicat, les intervencions del consultor... Tot plegat, m’ ha promogut l’activació, revisió i modificació del coneixement. En el transcurs d’aquests intercanvis, s’han actualitzat i s’han modificat les meves idees prèvies, les meves actituds, expectatives i motivacions davant l’ús de les noves tecnologies en situacions d’ensenyament i aprenentatge. A més he après diferents formes d’aconseguir aprenentatge significatiu amb l’ajuda de les TIC en les persones aprenents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada