7/11/08

CONCLUSIONS PAC 2.1.

Amb la realització de la PAC1 hem fet un canvi conceptual mitjançant l’experiència i la reflexió. S’ha produït un procés cognitiu de construcció de coneixement vers la relació de quatre conceptes com tecnologia, ciència, societat i educació, i s’ha produït per què hem canviat la manera d’entendre els conceptes i marcs conceptuals. I com ens hem adonat? Doncs analitzant les respostes fetes en l’avaluació inicial i el mapa conceptual realitzat, i com ara, després de l’aprenentatge modifiquem les nostres respostes argumentant-les en funció dels nous coneixements adquirits.
La utilització d’eines informàtiques com el cmaptools ens ha ajudat a construir models que per nosaltres representen principis dominants del que estem estudiant. (relació C-T-E-S)
El model utilitzat en l’assignatura està basat en la teoria sobre el desenvolupament de l’aprenentatge significatiu que es denomina constructivisme, i s’ha basat en els supòsits d’on parteix aquesta teoria:

• Que el coneixement es construeix.( hem estat conscients analitzat l’avaluació inicial amb els coneixements que en tenim ara)
• Que la realitat es troba en el món (contextos dels estudiants)
• Que hi ha múltiples perspectives del món (debat)
• Que el coneixement es construeix a partir de les nostres interaccions amb el medi ambient (entorn educatiu d’on provenen la majoria d’estudiants d’aquesta carrera i la seva aplicació pràctica)
• Que el coneixement es troba ancorat i indexat en contextos rellevants.(les habilitats de cadascun s’han vist en carpetes del fòrum com el de fer l’índex dels informes)
• Que el coneixement no es pot transmetre (el que ens han ensenyat no es el que hem aprés, ja que realment el consultor ha estat un guia en el nostre procés d’aprenentatge però no ens ha transmès cap coneixement)
• Que la construcció del coneixement s’estimula per una qüestió de necessitat o desig de saber (tots els que estem fent l’assignatura la fem de manera voluntària, farem la PAC per aprovar l’assignatura i per obtenir la llicenciatura, aquest objectiu ens ha provocat la necessitat de realitzar aquest procés)
• Que el significat es negocia de forma social (hem aprés a través del diàleg amb els companys, amb el consultor, hem aprés com a conseqüència d’un procés social-dialògic)
• Que el significat i el pensament es distribueixen entre la cultura i la comunitat en què vivim i les eines que utilitzem (formem part d’una comunitat d’aprenentatge i interaccionem els uns amb els altres, tant amb els seus coneixements com amb la seva pràctica)
• Que no tot el significat es crea de la mateixa manera