28/12/08

AVALUACIO FINAL

Tot llegint l'avaluació de coneixements previs t'adones que després de fer les activitats proposades en l'assignatura, he aprés nous conceptes i les relacions existents entre ells. Hi ha hagut un canvi conceptual respecte als inicis ja que el treball col.laboratiu ha anat construint un nou coneixement. El fet de trobar-me amb problemes plantejats pel consultor, ha fet que busqués recursos tecnològics per superar-los, he hagut de provar nous programes, treballar amb ells per finalment resoldre els problemes (ex: cmaptools). Les dificultats trobades han fet que treballés d'una manera col.laboracionista amb la resta de companys de l'aula, de manera que les seves experiències m'han ajudat a solucionar ls meus problemes, que de fet, pdien o no ser per la resta, en funció dels seus coneixements previs.
El fet d'haver de crear un bloc, ja va ser un repte, i després de dedicar-hi hores, d'equivocar-te i de veure els resultats obtinguts, t'adones que quan tens un “problema”, el fet de buscar una solució i ser capaç d'obtindre una resposta, et provoca un veritable aprenentatge significatiu. De fet, el repte proposat hafet que es crei un bloc a l'escola on treballo, ja que defensar un projecte de revista virtual va agradar i els va convèncer de provar-ho. Si jo nohagués aprés a fer-ho, dificilment m'hagués donat les ganes de proposar-ho i menys de convencer la resta de professorat.
El fet de treballar amb un programa com el cmaptools, ha millorat la presentació dels meus esquemes de treball i d'estudi. És una eina que podré aplicar a la meva feina. A vegades, que per un mateix sigui significatiu l'aprenentatge, està condicionat a que puguis utilitzar-lo habitualment.
El fet de modelar històries, m'ha conscienciat de la necessitat d'aprendre dels coneixements dels altres, de la seva experiència, de poder buscar llocs de comnicació on la C de TIC comença a ser rellevant.
Com la tecnologia s'aplica a l'educació, els recursos apresos, i a més amb la possibilitat d'aplicar-los habitualment aha modificat la meva manera d'entendtre les TE com un recurs que s'ha d'aplicar continuament i no com una matèria sense nexes d'unió amb la nostra tasca diària.
Per aabar, dir que aquesta assignatura que el semestre passat se'm va atravessar, ja va ser un “problema” en els seus inicis, i que ara, mitjançant la resolució d'aquest problema amb l'ajut de la planificació i l'execució, puc dir que he resolt satisfactòriament, que m'ha provocat un aprenentatge significatiu veritable i una construcció de coneixement.
La meva avaluació és una A, ja que el treball planificat, constant i exhaustiu realitzat, es mereix la nota, així com m'ha fet adonar l'autoavaluació proposada.

1 comentari:

F.Javier de la Rosa ha dit...

Hola Sonia, soy Javier de la Rosa, profesor y amigo (marido de Cristina Peiró). Me ha dado mucha alegría ver que ahora eres compañera de trabajo.
Llevas un blog muy interesante sobre nuevas tecnologías en el que iré participando asiduamente.
Actualmente soy coordinador TIC de mi centro y llevamos a cabo múltiples actividades relacionadas con las TICs. Te invito a que nos conozcas un poco más y también a que participes en nuestra plataforma si lo deseas.
Te dejo el enlace de nuestra web y el del blog que llevo con mis alumnos de quinto curso.
Un fuerte abrazo.

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/centros-tic/21000279/helvia/

htttp://blogquinto14.blogspot.com